Tervetuloa lukulomalle!

Syysloma on lukuloma! Kirja-alan järjestöjen yhteiskampanja kannustaa perheitä viettämään koulujen syyslomaa kirjojen parissa ja matkustamaan teosten siivin. Kampanjaa tukee tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko.

Kampanja korostaa lukemista koko perheen yhteisenä harrastuksena. Erityisesti korona-aikana lomamatkalle on turvallisinta lähteä kirjan matkassa. Lukeminen on harrastuksena hyvinvointia lisäävä, tasa-arvoinen ja ekologinen.

”Lukeminen on ajattelun vapautta, mielen avaruutta ja luovuttamatonta näkymää toivosta.”

tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko

Kirja-alan järjestöjen yhteiskampanja toteutetaan nyt toista kertaa. Mukana ovat Suomen Kirjailijaliitto, Kirjakauppaliitto, Kirjasampo, Lukukeskus, Lukuliike, Opetushallitus, Suomen Kirjastoseura, Suomen Kirjasäätiö, Suomen Kustannusyhdistys, Suomen Tietokirjailijat ja Äidinkielen opettajain liitto.

Lisätietoa sekä tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikon videotervehdys Lukuloman verkkosivuilla!