Kirjailijaliitto Turun Kirjamessuilla

Kirjailijaliiton ohjelma Turun Kirjamessuilla järjestetään lauantaina 30.9. Fiore-lavalla. Lisäksi järjestämme lauantaina päättäjien tentin yhteistyössä Sanaston kanssa Auditoriossa. Messuosastomme löydät A-hallin takaosasta, paikalta A/37.

Ohjelma:

12.00–12.20 Mitä kirjailijat tienaavat?
Kirjailijaliitto ja Suomen tietokirjailijat ovat teettäneet jäsenilleen ensimmäistä kertaa yhteisen tulotutkimuksen. Mitä kyselyssä paljastui? Miten digitalisaatio ja äänikirjojen suosio ovat vaikuttaneet kirjailijoiden tuloihin?

Kyselyn tuloksista keskustelevat Suomen Kirjailijaliiton ja Suomen tietokirjailijoiden varapuheenjohtajat Paula Havaste ja Anne Mäntynen. Keskustelun juontaa Tiina Raevaara, ja se järjestetään yhteistyössä Suomen tietokirjailijat ry:n kanssa.

12.30–13.00 Kirjailijan suhde kirjoittajakoulutukseen
Haastattelija Taija Tuominen, keskustelijoina Jarmo Teinilä ja Anna Elina Isoaro.

13.00–13.30 Mitä olisin halunnut tietää ennen esikoiseni julkaisua
Haastattelija Sami Hilvo, keskustelijoina Kaari Utrio ja Roman Schatz.

13.30–14.00 Kirjailija fanittaa
Haastattelija Sinikka Vuola, keskustelijoina Dess Terentjeva ja Tapani Kinnunen. Keskustelussa sivutaan myös Turun Kirjamessujen teemaa, eli tanssia.

14.00–14.30 Kysy kirjailijalta!
Haastattelija Paula Havaste, keskustelijoina Heidi Jaatinen, Laura Paloheimo ja Jussi Siirilä.

14.00-14:45, Puolueet kirjailijoiden tentissä (Auditorio)
Suomen Kirjailijaliiton ja Kirjallisuuden tekijänoikeusjärjestö Sanaston paneelissa kansanedustajia pääsevät tenttaamaan kirjailijat itse. Tuliko vaalien aikaan jotain luvattua liikaa? Entä kirja-alan yhteiskunnallinen ulottuvuus ja mahdollisuudet edistää kirja-alan kasvua?

Mukana kirjailijat Virpi Hämeen-Anttila, Salla Simukka, Ville-Juhani Sutinen, Karo Hämäläinen sekä kansanedustajia, mm. Saara-Sofia Sirén. Keskustelua vetää toimittaja Alma Onali.

Lue lisää Turun kirjamessujen kotisivuilta!