Kirjailijaliiton johtokunta 2024

Johtokuntaan kuuluvat vuonna 2024 Ville Hytönen (puheenjohtaja), jäsenet Paula Havaste, Laura Honkasalo, Virpi Hämeen-Anttila, Juha-Pekka Koskinen, Antti Leikas, Maaria Päivinen, Hanna Ryti ja Salla Simukka. Johtokunnan varajäseniä ovat Sami Hilvo, Anneli Kanto, Päivi Lukkarila ja Sinikka Vuola.

Liiton varapuheenjohtajiksi vuodelle 2024 valittiin johtokunnan ensimmäisessä kokouksessa Paula Havaste ja Virpi Hämeen-Anttila.

Lue johtokunnan jäsenten esittelyt!

Työryhmät ja toimielimet

Johtokunta valitsi kokouksessaan edustajat liiton työryhmiin ja toimielimiin.

Taloustoimikunnan puheenjohtajaksi nimitettiin Tommi Melender ja jäseniksi Taina Haahti, Ville Hytönen, Virpi Hämeen-Anttila, Karo Hämäläinen ja Juha-Pekka Koskinen.

Kirjallisuuden edistämiskeskus KIDEn valtuuskuntaan valittiin johtokunnasta Anneli Kanto ja Sinikka Vuola. Muut jäsenet ovat kirjailija Mia Franck ja äidinkielenopettaja, tietokirjailija Anne Helttunen. Puheenjohtajana toimii liiton puheenjohtaja. Valtuuskunta päättää mm. kohdeapurahojen jaosta. KIDE hallinnoi tekijänoikeuslakiin perustuvia yksityisen kopioinnin hyvitysvaroja.

Kirjallisuustapahtumatyöryhmä suunnittelee liiton ohjelmaa eri  kirjamessuille. Vuonna 2024 työryhmään kuuluvat Päivi Lukkarila, Sami Hilvo, Ville Hytönen, Maaria Päivinen, Hanna Ryti ja Salla Simukka.