Henkilöstömuutoksia Kirjailijaliiton toimistolla

Kirjailijaliiton toimistolla on alkuvuoden aikana tapahtunut muutoksia henkilöstössä ja henkilökunnan työnkuvissa. Tiedottajana pitkään toiminut Jaana Tamminen on siirtynyt työskentelemään toisaalle.

Kirjailijaliitossa oli auki toimisto- ja viestintäassistentin paikka, jota koskien liittoon tuli kaikkineen 248 hakemusta. Toimisto- ja viestintäassistentiksi valittiin Laura Salo (FM), joka aloittaa tehtävässä 1.3.2018. Salo on aiemmin työskennellyt muun muassa järjestösihteerinä sekä vt. pääsihteerinä Pohjola-Nordenin Nuorisoliitossa.

Kirjailijaliiton järjestösihteerinä aiemmin työskennellyt Eeva Tuomi aloittaa 1.2. liiton suunnittelijana. Suunnittelijan työnkuvaan kuuluvat Kirjailijaliiton jäsenasiat, jäsenpalveluiden kehittäminen, residenssit ja virkistyskohteet, kuntoutus sekä Kirjailijaliiton ja Kirjallisuuden edistämiskeskus KIDEn apurahat.

Projektikoordinaattorina ja vs. tiedottajana Kirjailijaliitossa aiemmin työskennellyt Anna Chydenius aloittaa 1.2. alkaen liiton viestintäpäällikkönä. Viestintäpäällikkö vastaa liiton jäsentiedotuksesta, sidosryhmäviestinnästä ja ulkoisesta viestinnästä sekä toimii Kirjailija-lehden toimitussihteerinä.

Kirjailijaliiton lakimiehenä jatkaa Ville Toro. Toro on työskennellyt aiemmin Kirjailijaliitossa Sonia Meltin vanhempainvapaan sijaisena. Meltti on aloittanut tammikuun alussa työt Suomen Näytelmäkirjailijat ja Käsikirjoittajat ry:n toiminnanjohtajana, ja Toron työsuhde Kirjailijaliitossa on vakinaistettu 1.12.2017 alkaen. Kirjailijaliiton lakimies neuvoo kirjailijoita kaikissa kirjailijan työhön liittyvissä sopimusasioissa, tekijänoikeudellisissa kysymyksissä sekä sosiaaliturva- ja verotusasioissa.

Kirjailijaliiton toiminnanjohtajana toimii Suvi Oinonen. Toiminnanjohtaja hoitaa liiton yhteiskunnallista edunvalvontaa, vastaa liiton taloudesta ja johtaa ja kehittää liiton toimintaa johtokunnan päätösten mukaisesti.