TURKU: Ammattina taiteilija -vaalipaneeli Turun taidemuseossa 20.3.

Yksi prosentti valtion budjetista taiteelle – toteutuuko tämä tulevalla hallituskaudella? Entä miten eduskuntavaaliehdokkaat edistäisivät taiteilijoiden ja taiteen asemaa yhteiskunnassa?

Suomen Kirjailijaliiton ja Suomen Taiteilijaseuran vaalipaneelissa kuullaan Varsinais-Suomen vaalipiirin eduskuntavaaliehdokkaiden ajatuksia muun muassa seuraavista suomalaiselle taiteelle tärkeistä tavoitteista:

– 1 % valtion budjetista taiteelle
– Valtion taiteilija-apurahan tason nostaminen ja apurahojen kokonaismäärän kasvattaminen

*** Tervetuloa taiteilijat, taidealan toimijat, taiteen ystävät ja taiteen tulevaisuudesta kiinnostuneet! ***

Panelistit:
Eeva-Johanna Eloranta (SDP)
Saara-Sofia Sirén (Kok.)
Piia Koriseva (Kesk.)
Konsta Weber (Vihr.)
Ritva Elomaa (PS)
Mervi Uusitalo (Vas.)

Keskustelua alustavat kirjailija Magdalena Hai ja kuvataiteilija Saara Ekström. Paneelia johtavat Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen ja Taiteilijaseuran puheenjohtaja Teemu Mäki.

Paneeli järjestetään Turun taidemuseossa 20.3.2019 klo 17:30–18:45 ja sitä on mahdollista seurata verkossa livestreamin välityksellä Suomen Taiteilijaseuran Facebook-sivulla. Tilaisuuteen on vapaa pääsy!

#AmmattinaTaiteilija #Kirjailijaliitto #Taiteilijaseura #taidevaalit