Maalis-huhtikuun tilaisuudet peruttu, palvelemme sähköpostitse ja puhelimitse normaaliin tapaan

Kuva: Tomi Kontio

Kirjailijaliiton jäsentilaisuudet on peruttu huhtikuun loppuun asti koronaviruksen vuoksi. Päätöksellä haluamme olla mukana ennaltaehkäisemässä epidemian leviämistä omalta osaltamme. Muun muassa tämän viikon jäsentilaisuus Tampereella on peruttu, ja liiton kevätkokous siirretään huhtikuun lopulta myöhempään ajankohtaan. Kaikille tähän mennessä ilmoittautuneille ilmoitetaan asiasta myös henkilökohtaisesti. Myös Kirjailijayhdistysten Talvipäivät Kuopiossa on peruttu.

Seuraamme viranomaisten suosituksia ja tiedotamme tapahtumien uusista ajankohdista mahdollisimman pian.

Toimiston henkilökunta on siirtynyt työskentelemään toistaiseksi etänä, mutta palvelemme sähköpostitse ja puhelimitse normaaliin tapaan
ma–pe klo 9–15. Huomaathan, että toimistollemme saapuvan kirjepostin vastaanotto ja käsittely viivästyy. Toivomme, että esimerkiksi uusia jäsenhakemuksia ei postita meille lähiviikkojen aikana.

KIDEn kohdeapurahat ovat haettavissa maaliskuun ajan ja Kirjailijaliiton apurahat toukokuussa. Hakemukset käsitellään normaalisti ja apurahat jaetaan normaalissa aikataulussa. Kouluvierailujen, kirjastotilaisuuksien ja muiden esiintymisten peruuntuminen vaikuttaa suuresti monen kirjailijan talouteen – tulemme käymään Taiteen edistämiskeskuksen ja opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa keskusteluja siitä, miten taiteilijoiden taloudelliseen tilanteeseen saadaan helpotusta koronan aiheuttamassa poikkeustilanteessa.

Pysytään terveinä!