Kirjailijaliiton työskentelyapurahat haettavana 1.–31.10.2019

Kirjailijaliiton työskentelyapurahat ammattimaiseen kaunokirjalliseen työskentelyyn ovat haettavissa sähköisessä verkkopalvelussamme osoitteessa https://kirjailijaliitto.apurahat.net/.

Työskentelyapuraha on tarkoitettu ammattimaiseen kaunokirjalliseen työskentelyyn, ei työvälineisiin. Apurahoja myönnetään 4 000 ja 2 000 euron suuruisina.

Apurahoista päätettäessä otetaan huomioon hakijan muu apurahoitus kuluvalle vuodelle. Apurahoja myönnetään kirjailijoille, jotka ovat jääneet vaille tuntuvaa apurahaa vuonna 2019.

Apurahaa myönnettäessä otetaan huomioon

• työsuunnitelma (esim. apurahakauden työskentelyaikataulu, teoksen aiheet, teemat, laji, työn vaihe, mahdollinen julkaisuaikataulu)
  • hakijan viimeisin kaunokirjallinen tuotanto
  • hakijan eläkkeet
  • liitolta edellisenä tai kuluvana vuonna saatu työskentelyapuraha (ei koske KIDEn myöntämiä kohdeapurahoja)
  • muu tiedossa oleva apurahoitus kuluvana vuonna
  • muu liitolta saatu stipendiluontoinen etuus, kuten kirjailijakoti

Lokakuussa haussa olevat apurahat rahoitetaan tekijänoikeusjärjestö Kopioston tilittämillä tekijänoikeuskorvauksilla.

Mikäli käytössäsi ei ole tietokonetta ja internet-yhteyttä, voit pyytää hakulomakkeita Kirjailijaliiton toimistolta. Lomakkeet, lisätiedot ja apua sähköisen järjestelmän käyttöön saa tarvittaessa liiton suunnittelijalta: Eeva Tuomi, eeva.tuomi@kirjailijaliitto.fi, puh. 044 757 4154.

Apurahojen jaon päättää liiton kirjallinen lautakunta. Päätöksistä ilmoitetaan hakijoille marraskuun lopulla sähköpostitse. Apurahansaajan tulee toimittaa selvitys apurahan käytöstä vuoden kuluessa päätöksestä.