Aja

Artikkelit

Ammattina kirjailija: Harri István Mäki

Ystäväkirjassamme tavattava Harri István Mäki on kirjoittanut lasten- ja nuortenromaaneita, romaaneita ja näytelmiä sekä kuunnelmia ja TV-käsikirjoituksia, kaikkineen yli 60 kaunokirjallista teosta.

Ammattina kirjailija: Tuula-Liina Varis

Ystäväkirjassamme tavattava kunniajäsenemme Tuula-Liina Varis on julkaissut lukuisia romaaneja. Millainen oli Variksen tien kirjailijaksi? Mitä kieli ja kirjoittaminen merkitsevät kirjailijalle?

Ammattina kirjailija: Reijo Mäki

Millainen on rikoksista kirjoittavan kirjailijan normaali työpäivä? Miten kirjailijaksi tullaan ja mikä on parasta kirjailijan ammatissa? Kirjailija Reijo Mäki on julkaissut yli 40 romaania.

Ammattina kirjailija: Tiina Laitila Kälvemark

Mitä suomen kieli merkitsee Ruotsissa asuvalle, suomeksi kirjoittavalle kirjailijalle? Mikä vuorokaudenaika on parasta kirjoitusaikaa? Ystäväkirjassamme tavattava Tiina Laitila Kälvemark on julkaissut novellikokoelman ja kolme romaania.

Hyvää juhannusta!

Toimistomme on suljettu 19.–21.6.2020. Olemme tavoitettavissa normaalisti jälleen maanantaina 22.6. klo 9–15. Toivotamme jäsenillemme ja kaikille kirjallisuuden ystäville valoisaa keskikesän juhlaa!

Lausunto luonnoksesta hallituksen esitykseksi oppivelvollisuuslaiksi ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi, VN/1985/2020-OKM-1

Lausunto Opetus- ja kulttuuriministeriölle, 15.6.2020 Suomen Kirjailijaliitto on suomenkielisten kaunokirjailijoiden valtakunnallinen järjestö. Liitto on perustettu vuonna 1897, ja sillä on noin 800 kirjailijan ammatissa toimivaa jäsentä. Vahvistamme kirjailijoiden ammatillista asemaa ja edistämme suomalaista kirjallisuutta. Olemme kirjailijan […]

Kirjailijaliitto jakoi apurahoina 230 000 euroa

Suomen Kirjailijaliiton kirjallinen lautakunta on päättänyt toukokuussa haettavana olleiden Kirjailijaliiton työskentelyapurahojen ja nimikkoapurahojen jaosta. Apurahoja myönnettiin kaunokirjalliseen työskentelyyn yhteensä 230 000 euroa. Apurahan sai 56 kirjailijaa.

Ammattina kirjailija: Tuula Korolainen

Mitä tekemistä suomen kielellä on vattuhillon kanssa? Kirjailija Tuula Korolainen on kirjoittanut ja toimittanut kaikkineen yli 60 teosta: runokokoelmia lapsille ja aikuisille, kuvakirjoja, romaaneja, tietokirjoja sekä oppikirjoja.

Ammattina kirjailija: Anniina Mikama

Mitä tekemistä merirosvoilla, salapoliiseilla ja syvänmerensukeltajilla on kirjailijaksi ryhtymisen kanssa? Ystäväkirjamme toinen kirjoittaja Anniina Mikama on Helsingissä asuva lasten- ja nuortenkirjailija.