Viestintä- ja hallintokoordinaattoriksi Krista Lehtonen

Kirjailijaliiton määräaikaiseksi viestintä- ja hallintokoordinaattoriksi on valittu HuK Krista Lehtonen. Lehtonen on työskennellyt muun muassa copywriterina digitoimistossa ja tuo liittoon monipuolista viestinnän osaamista. Kirjallisuutta opiskellut Lehtonen on työskennellyt Kirjailijaliiton toimistolla myös aiemmin, korkeakouluharjoittelijana vuonna 2015, ja hänellä on vahva ote liiton toimintaan.

”On hienoa palata takaisin Kirjailijaliittoon ja järjestömaailmaan. Kirjallisuuden ja kirjailijoiden hyväksi työskenteleminen on tärkeää ja lähellä sydäntäni”, Lehtonen sanoo.

Viestinnällisten tehtävien lisäksi viestintä- ja hallintokoordinaattori vastaa Kirjailijaliiton tapahtumajärjestelyistä, mm. Turun ja Helsingin Kirjamessujen lavaohjelmista ja -osastoista. Vastuualueeseen kuuluu myös toimisto- ja taloushallinnon tehtäviä.

Lehtonen aloittaa toimessaan 1.10.2019, kyseessä on määräaikainen vanhempainvapaan sijaisuus. Paikkaa koskien tuli yhteensä 130 hakemusta, kiitämme kaikkia hakijoita.

Krista Lehtonen