Tervetuloa Talvipäiville Hyvinkäälle 9.–10.3.2018

Kuvan käyttöoikeus: Jarkko Vehniäinen/kamalaluonto.com

Kirjailijayhdistysten Talvipäivät kokoaa jälleen yhteen kirjailijoita, kirjoittavia ihmisiä ja kirjallisuuden ystäviä ympäri Suomen. Tänä vuonna tavataan Hyvinkäällä 9.–10.3.2018, kaksipäiväisen tapahtuman toteuttaa Uudenmaan Kirjoittajat ry yhteistyössä Suomen Kirjailijaliiton kanssa. Tapahtuma järjestetään Hyvinkään Kaupungintalolla, Villatehtaan tiloissa (Kankurinkatu 4-6). Tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoa ja ilmoittautuminen Uudenmaa Kirjoittajien verkkosivuilla: www.ukir.info.

PERJANTAI 9.3.2018

12:00 Talvipäivien avaus
Tervehdykset ja musiikkia

13:15 Uudenmaan liiton puheenvuoro

13:30 Kirjoittajayhdistysten ohjelmaa
Performansseja ja kirjanjulkistuksia.

14:30 Digitalisoitumisen merkitys kirjailijoille
Kirjailijaliiton lakimies Ville Toro

15:00 Kirjailija ja SoMe
Marko Suomi
/ Someco Oy

15:30 Kirjailijaksi kehittyminen
Kirjailija, Suomen Kirjailijaliiton hallituksen jäsen Hannu Niklander.

17:00 Päivä Villatehtaan tiloissa päättyy

17:00 Opastettu tutustuminen Lasten kulttuurikeskus Villa Arttuun. Ainoastaan kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille. Ilmoittaudu etukäteen 15.2. mennessä!

19:00 Hyvinkään kaupungin vastaanotto. Ainoastaan kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille. Ilmoittaudu etukäteen 15.2. mennessä!

21:00 Yleisölle avoin, omakustanteinen iltatilaisuus. Ravintola Martina, Cumulus City Hyvinkää -hotelli. Musiikista vastaa musiikkiyhtye Tonos.

LAUANTAI 10.3.2018

10:30–11.30 Verkoston edustajien vuositapaaminen,  Villatehdas, Studio Donner. Ainoastaan kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille.

12:00 Kirjoittamisen juhlaa
Naiskuoro Solina.
Hyvinkään kaupungin Taideapurahat.
Suomen Kirjailijaliiton vuosittainen Suunta-palkinto. Palkinnon jakaa Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen.
Uudenmaan Kirjoittajat ry:n Tommy Tabermann -palkinto. Palkintolautakunnan puheenjohtaja Baba Lybeck.
Uudenmaan kirjoittajat ry:n huomionosoitukset.
Naiskuoro Solina.

13:00 Baba Lybeckin puheenvuoro

13:30 Paneeli: Ulkopuolisuus voimavarana
Keskustelua johdattelee sanomalehti Aamupostin päätoimittaja Laura Ääri. Osallistujat: kirjailija, toimittaja, kustantaja Eija Tuomela, opiskelija Mohammed Al-Jorani, anarkistilyyrikko ja punk-runoilija Daniil Kozlov a.k.a Susinukke Kosola sekä kirjailija, runoilija, Uudenmaan Kirjoittajat ry:n puheenjohtaja Lauri Vanhala.

15:00 Ulkopuolisena vieraassa kulttuurissa
Tietokirjailija Juha Vakkuri

15:30 Yhteiskirjoittaminen yhteisöllisenä prosessina
Kotimaisten kielten keskuksen erityisasiantuntija Ulla Tiililä

17:00 Päivä Villatehtaan tiloissa päättyy

17:00 Opastettu tutustuminen Vanhaan villatehtaaseen. Ainoastaan kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille. Ilmoittaudu etukäteen 15.2. mennessä!

—————-

klo 13–17 Runotapahtuma Studio Donnerissa:

Tapahtuman avaus: Uudenmaan Kirjoittajat ry:n puheenjohtaja, kirjailija, runoilija Lauri Vanhala
Musiikkia: muusikko Sampo Sihvola
Runoilija Arja Kuisman puheenvuoro

OPEN MIC!
Juontajana Juho Nieminen, Helsinki Poetry Connection (HPC)

—————-

19:00 Talvipäivät 2018-tapahtuman juhlaillallinen ravintola Hopealyhdyssä. Tilaisuudessa esiintyvät Organic Cotton Beat sekä muusikko Liila Jokelin. Illalliskortin hinta on 35 euroa. Ilmoittautuminen, menu ja maksuohjeet Uudenmaan kirjoittajien sivuilla. Kirjailijayhdistysten edustajat ilmoittautuvat etukäteen 15.2. mennessä! Tilaisuus on avoin yleisölle.

Lisätietoa kirjailijayhdistysten verkostosta: kirjailijaliitto.fi/kirjailijalle/kirjailijayhdistysten-verkosto/

Tapahtuman tukijat:

Hkaa_vaaka         Muurla