Syysloma on Lukuloma – jokainen on lukija

Syysloma on lukuloma! Kirja-alan järjestöjen yhteiskampanja kannustaa perheitä viettämään koulujen syyslomaa kirjojen parissa ja matkustamaan teosten siivin. Kirjailijaliitto on kampanjassa mukana.

Kampanjan slogan on tänä vuonna ”Jokainen on lukija!”. Kampanjan Matkakavereina on joukko eri-ikäisiä ja -taustaisia suomalaisia, jotka kertovat videotervehdyksissä omasta matkastaan lukijaksi ja kannustavat viettämään Lukulomaa. Matkakavereina ovat jalkapalloilijat Tim Sparv ja Linda Sällström, räppäri F, toimittaja ja yrittäjä Mikael Pentikäinen sekä tubettaja Lukuhirmu Hertta.

Kampanja tuottaa ohjelmaa Turun kirjamessuille, ja tiede- ja kulttuuriministeri Antti Kurvinen on mukana tukemassa kampanjaviestintää omilla viesteillään.

Kirja-alan järjestöjen yhteiskampanja toteutetaan nyt kolmatta kertaa. Mukana ovat Finlands svenska författareförening, Kirjakauppaliitto, Kirjasampo, Kirjastokaista, Lastenkirjainstituutti, Lukukeskus, Lukuliike / Opetushallitus, Suomen Kirjailijaliitto, Suomen Kirjastoseura, Suomen Kirjasäätiö, Suomen Kustannusyhdistys, Suomen tietokirjailijat ja Äidinkielen opettajain liitto.

Lisätietoa Lukuloma-kampanjan verkkosivuilla