Striimaamme Turun kirjamessuilta 5.10.!

Etkö pääse tänä vuonna Turun Kirjamessuille? Lähetämme verkossa osan Fiore-lavan ohjelmastamme, tervetuloa mukaan myös verkon kautta!

Facebook-sivullamme lähetetään suorana verkkolähetyksenä lauantaina 5.10. seuraavat keskustelut:

12:30–13:00 Miten opiskella kirjailijaksi?
Voiko kirjailijan ammattiin kouluttautua? Millainen merkitys luovan kirjoittamisen koulutuksella on ollut kirjailijaksi tulolle ja kirjailijan koko uralle? Kari Levola haastattelee Riku Korhosta ja Iida Raumaa.

13:00–13:30 Arkadianmäen kirjat
Mitkä ovat poliitikkojen elämän vaikuttavimmat kaunokirjat? Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen keskustelee kansanedustajien Outi Alanko-Kahiluodon (vihr.), Veronika Honkasalon (vas.) ja Ville Kauniston (kok.) kanssa kaunokirjallisuuden merkityksestä.

14:00–14:30 Villi kursori – lastenkirjat blogiviidakossa
Kritiikit vähenevät koko ajan ja tehtävää ovat tulleet osin paikkaamaan kirjallisuusblogit. Blogeja luetaan paljon ja niillä on myös vaikutusta myyntiin. Millaisena bloggaaja ja kirjailija näkevät blogien roolin? Ville Hytösen kanssa keskustelemassa bloggaaja Kia Raevaara (Luetaanko tämä -blogi) ja kirjailija, Blogistanian Kuopus -palkinnon 2. sijan voittanut Elina Rouhiainen.

15:00–15:15 Tirlittan-palkittu Raili Mikkanen
Kirjailijaliiton lasten- ja nuortenkirjallisuuden Tirlittan-palkinto 2019 myönnettiin Raili Mikkaselle. Palkinto jaetaan tunnustuksena kirjailijan koko tähänastisesta tuotannosta sekä työstä suomalaisen kirjallisuuden hyväksi. Mikkasta haastattelee Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen.

15:30–16:00 Näin esseisti syntyy
Mistä esseisti saa aiheensa ja ideansa? Miten esseeteos ylittää julkaisukynnyksen? Jukka Koskelainen haastattelee Liisa Enwaldia ja Antti Hurskaista.

Nauhoitukset jäävät myös tallenteiksi Facebook-sivullemme.

Tutustu koko lavaohjelmamme.