Muutoksia Suomen Kirjailijaliiton johdossa

125-vuotiaalla Suomen Kirjailijaliitolla on käynnissä muutosten vuosi. Kesäkuussa liiton uudeksi toiminnanjohtajaksi valittiin Ilmi Villacís, joka aloittaa tehtävässään 1.9.2022. Elokuussa liiton pitkäaikainen puheenjohtaja Sirpa Kähkönen ilmoitti luopuvansa puheenjohtajan tehtävistään.

”Päätös ei ollut helppo, ja tein sen haikein mielin. Mutta kuluneet vuodet ovat olleet raskaita ja etenkin pandemian kurittama kirjallisuuskenttä on ollut voimia syövä työympäristö”, Sirpa Kähkönen sanoo. ”Suomen Kirjailijaliiton pitkään traditioon liittyminen yhtenä sen puheenjohtajista on ollut minulle suuri ilo ja kunnia. Kiitän lämpimästi menneistä vuosista jäsenistöä, johtokuntaa sekä Kirjailijaliiton henkilöstöä ja toivotan sydämestäni tervetulleeksi upean uuden toiminnanjohtajamme Ilmi Villacísin.”

Kirjailijaliiton sääntöjen mukaan uuden puheenjohtajan valitsee liiton syyskokous, joka kokoontuu aiemmin sovitun aikataulun mukaisesti 12.11.2022. Toistaiseksi puheenjohtajan tehtäviä hoitaa johtokunnan varapuheenjohtaja Virpi Hämeen-Anttila.

Lisätietoja asiasta antaa liiton va. toiminnanjohtaja Matti Numminen (toiminnanjohtaja@kirjailijaliitto.fi, 0504670276).