Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkki toiminnanjohtaja Suvi Oinoselle

Pro Finlandia -mitali ja Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkki

Tasavallan presidentti, Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntien suurmestari myönsi itsenäisyyspäivänä 6.12. yhteensä 3 654 kunniamerkkiä isänmaan palveluksessa ansioituneille kansalaisille. Suomen Kirjailijaliiton toiminnanjohtaja Suvi Oinonen (YTM) palkittiin Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkillä.

Oinonen on työskennellyt järjestöissä 20 vuoden ajan, joista yli 10 vuotta Kirjailijaliiton toiminnanjohtajana. Lisäksi hänellä on useita luottamustehtäviä mm. Kopioston ja Sanaston hallituksissa, ja hän on taiteilijatalo Ars Longa -kiinteistöyhtiön hallituksen puheenjohtaja.

”Kirjailijaliitossa, kuten muissakin taiteilijajärjestöissä, tehdään monipuolista ja laaja-alaista työtä alan kehittämiseksi. Olen kiitollinen siitä, että tätä työtä arvostetaan ja se huomioidaan näin hienolla tavalla”, toteaa Oinonen.

Myös Kirjailijaliiton jäseniä palkittiin kunniamerkeillä. Kirjallisuuden Pro Finlandia -mitalit myönnettiin Tuomas Kyrölle, Leena Lehtolaiselle ja Aulikki Oksaselle. Kirjailijaliitto onnittelee lämpimästi palkittuja!

Lisätietoja kunniamerkeistä: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat