Kirjailijaliiton työskentelyapurahat ja Kirjallisuuden edistämiskeskus KIDEn kohdeapurahat haussa 1.–31.10.2017

Kirjailijaliiton työskentelyapurahat

Kirjailijaliiton apurahoja kaunokirjalliseen työskentelyyn jaetaan tästä vuodesta alkaen kaksi kertaa, toinen hakukierros on nyt lokakuussa. Apurahoja jaetaan 7 000, 4 500 ja 1 500 euron suuruisina. Apurahat rahoitetaan tekijänoikeusjärjestö Kopioston tilittämillä tekijänoikeuskorvauksilla.

Liiton apuraha on tarkoitettu kuluvan vuoden kaunokirjalliseen työskentelyyn, ei työvälineisiin. Apurahat ovat suuruudeltaan 7 000,
4 500 ja 1 500 euroa. 7 000 euron apuraha on tarkoitettu 4 kuukauden työskentelyyn ja kuuluu eläkevakuuttamisen piiriin (Myel).

Apurahoista päätettäessä otetaan huomioon hakijan muu apurahoitus tälle vuodelle. Apurahoja myönnetään kirjailijoille, jotka ovat jääneet vaille tuntuvaa apurahaa vuonna 2017.

Apurahaa myönnettäessä otetaan huomioon
•    työsuunnitelma
•    hakijan tuotanto edelliseltä viideltä vuodelta
•    muu apurahoitus kuluvana vuonna
•    hakijan eläkkeet
•    liitolta edellisenä vuonna saatu apuraha
•    muu liitolta saatu stipendiluontoinen etuus, kuten kirjailijakoti

Apurahojen jaon päättää liiton kirjallinen lautakunta marraskuun puolivälissä. Päätöksistä ilmoitetaan hakijoille henkilökohtaisesti. Apurahat maksetaan marraskuun kuluessa.

MITEN HAET?

Apurahat ovat haettavissa Kirjailijaliiton sähköisessä verkkopalvelussa 1.10. – 31.10.2017 välisenä aikana osoitteessa https://kirjailijaliitto.apurahat.net
(Huomaa, ettei osoitteeseen tule www-etuliitettä).

Kirjallisuuden edistämiskeskus KIDEn kohdeapurahat

Kirjailijaliiton yhteydessä toimivan Kirjallisuuden edistämiskeskus KIDEn kohdeapurahat ovat haettavissa 1.10.–31.10.2017.

Kohdeapurahoja voi hakea:
1. kirjailijan työvälineisiin
2. ja kirjallisen työn edellyttämiin matkoihin.

KIDEn apurahat jaetaan hyvitysvaroista, jotka ovat tekijöille kuuluvaa hyvitystä teosten yksityisestä kopioinnista.

Apurahoja haetaan Kirjailijaliiton sähköisessä apurahajärjestelmässä osoitteessa https://kirjailijaliitto.apurahat.net.

Apurahojen jaon päättää Kirjallisuuden edistämiskeskus KIDEn valtuuskunta. Päätöksistä ilmoitetaan hakijoille henkilökohtaisesti. Apurahat maksetaan marraskuun kuluessa.

Lisätietoja saat Kirjallisuuden edistämiskeskuksen sihteeriltä Ville Torolta, ville.toro@kirjailijaliitto.fi, puh. 044 757 4155 ja 09 4257 9224.

Muita ajankohtaisia apurahoja