Kirjailijaliiton ja Taiteilijaseuran vaalipaneelit viidellä paikkakunnalla

Kirjailijaliitto järjestää yhdessä Suomen Taiteilijaseuran kanssa maalis-huhtikuun aikana viisi Ammattina taiteilija -eduskuntavaalipaneelia eri puolilla Suomea. Jokaisessa vaalitentissä kuullaan kuuden eri puolueen eduskuntavaaliehdokkaiden ajatuksia taiteilijoiden aseman ja työskentelyolojen edistämisestä sekä taiteen merkityksestä yhteiskunnassa.

Tilaisuudessa käsitellään ja tulevien päättäjien tietoon tuodaan seuraavia suomalaiselle taiteelle tärkeitä tavoitteita:

• 1 % valtion budjetista taiteelle
  • Valtion taiteilija-apurahan tason nostaminen ja apurahojen kokonaismäärän kasvattaminen

Vaalitenttien ajankohdat:

Helsinki, Keskustakirjasto Oodi, Kino Regina
Ma 18.3. klo 17:30–18:45

Turku, Turun taidemuseo
Ke 20.3. klo 17:30–18:45

Tampere, Pääkirjasto Metso, Kuusi-sali
Ti 26.3. klo 17:30–18:45

Joensuu, Carelicum, Auditorio
Ke 27.3. klo 17:30–18:45

Oulu, Pääkirjasto, Pakkalan sali
Ti 2.4. klo 17:30–18:45

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Tervetuloa taiteilijat, taidealan toimijat, taiteen ystävät ja taiteen tulevaisuudesta kiinnostuneet!

Tilaisuudet juontavat Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen ja Suomen Taiteilijaseuran puheenjohtaja Teemu Mäki. Panelistien kokoonpanot ja taiteilijapuheenvuorojen pitäjät julkaistaan helmikuun lopulla.