Haemme lakimiesharjoittelijaa

Kirjailijaliiton Pegasos-logo

Kiinnostavatko tekijänoikeudet ja sopimukset sinua, innostutko edunvalvonnasta? Sujuvatko itsenäiset tehtävät sinulta luontevasti? Me Kirjailijaliitossa etsimme oikeustieteen opiskelijaa täydentämään joukkoamme lakimiehemme osa-aikaisen opintovapaan ajaksi.

Tehtäväkuvaus

Työtehtäviisi kuuluu kirjailijoiden neuvonta. Osallistut myös liiton edunvalvontatyöhön ja jäsenviestinnän suunnitteluun ja sisältöjen tuottamiseen. Työskentelet liiton lakimiehen työparina.

Neuvomme jäseniämme erityisesti kustannussopimuksissa ja muissa sopimusasioissa sekä sosiaaliturva- ja verotuskysymyksissä. Erityisesti tekijänoikeudelliset sopimusasiat, tekijänoikeuslain kehittäminen ja tekijänoikeusjärjestöjen toimintaan osallistuminen ovat liiton toiminnan keskeisiä osa-alueita. Lisäksi työskentelemme mm. taiteilijapolitiikan ja taiteilijoiden sosiaaliturvan kehittämiseksi.

Voit aikatauluttaa työtehtäviäsi ja opintojasi joustavasti. Työaika on vähintään 20 h viikossa sopimuksen mukaan. Tehtävän kesto on noin viisi kuukautta. Aloitus heti tai sopimuksen mukaan.

Näin menestyt tehtävässä

Olet opinnoissasi melko pitkällä. Sinulla on jo jonkin verran osaamista jostakin työn sisältämästä osa-alueesta, esimerkiksi tekijänoikeuksista, sosiaaliturvasta tai sopimusoikeudesta. Sinulla on erinomainen suomen kielen kirjallinen taito, ilmaiset itseäsi taitavasti ja osaat kääntää hankalatkin juridiset asiat selkeään ja helposti ymmärrettävään muotoon. Edellytämme hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja. Olet kehittämishenkinen, haluat oppia uutta ja sinulta löytyy reipasta tekemisen meininkiä.

Tarjoamme mielenkiintoisen tehtävän mukavassa työyhteisössä, viihtyisän työympäristön Etu-Töölössä sijaitsevassa toimistossamme sekä hyvät mahdollisuudet ja välineet myös etätyöskentelyyn.

Meistä

Suomen Kirjailijaliitto on vuonna 1897 perustettu suomenkielisten kaunokirjailijoiden ammatillinen ja aatteellinen järjestö. Kirjailijaliiton tehtävänä on vahvistaa kirjailijoiden ammatillista asemaa ja edistää suomalaista kirjallisuutta. Olemme kirjailijan työn ja kirjallisuuden yhteiskunnallisen aseman erityisasiantuntija.

Toiminnassamme keskeistä on kulttuuri- ja taidepolitiikan edistäminen, tekijänoikeuksien puolustaminen ja kirjailijoiden sosiaali- ja eläketurvan vahvistaminen. Tuotamme kirjailijan työhön liittyvää tietoa median, päättäjien, virkamiesten, tutkijoiden, muiden kirja-alan toimijoiden ja lukijoiden käyttöön. Jäsenillemme tarjoamme mm. lakineuvontaa, koulutusta ja muita jäsenpalveluja. Meillä on noin 800 jäsentä.

Hakuohjeet

Hakemus ja ansioluettelo sekä opintorekisteriote lähetetään sähköpostilla osoitteeseen rekry@kirjailijaliitto.fi. Mikäli kiinnostuit tehtävästä, toimi nopeasti, paikka täytetään heti kun sopiva henkilö on löytynyt.

Lisätietoja tehtävästä antaa toiminnanjohtaja Suvi Oinonen, suvi.oinonen (at) kirjailijaliitto.fi, puhelin 040 5820 999.