Ammattina taiteilija -vaalipaneeli Helsingissä Kino Reginassa 18.3.

Miten taiteilijoiden työskentelyolosuhteita edistetään tulevalla hallituskaudella? Mikä merkitys taiteella on Suomen taloudelle, työllisyydelle ja elinvoimalle?

Kirjailijaliiton ja Suomen Taiteilijaseuran Ammattina taiteilija -vaalipaneelissa 18.3. Helsingin keskustakirjasto Oodissa kuullaan eduskuntavaaliehdokkaiden ajatuksia seuraavista suomalaiselle taiteelle tärkeistä tavoitteista:

– 1 % valtion budjetista taiteelle
– Valtion taiteilija-apurahan tason nostaminen ja apurahojen kokonaismäärän kasvattaminen

*** Tervetuloa taiteilijat, taidealan toimijat, taiteen ystävät ja taiteen tulevaisuudesta kiinnostuneet! ***

Panelistit:
Pilvi Torsti (SDP)
Sari Sarkomaa (Kok.)
Kimmo Tiilikainen (Kesk.)
Maria Ohisalo (Vihr.)
Juha Väätäinen (PS)
Paavo Arhinmäki (Vas.)

Keskustelua alustavat kirjailija Jari Järvelä ja kuvataiteilija Anna Tuori. Paneelia johtavat Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen ja Taiteilijaseuran puheenjohtaja Teemu Mäki.

Paneeli järjestetään Keskustakirjasto Oodin Kino Reginassa 18.3.2019 klo 17:30–18:45 ja sitä on mahdollista seurata verkossa livestreamin välityksellä Kirjailijaliiton Facebook-sivulla.

(Valokuvat: Paavo Arhinmäki: Henna Aaltonen, Pilvi Torsti: Jukka-Pekka Flander/SDP, Kimmo Tiilikainen: Katri Hyväkkä, Maria Ohisalo: Mikko Kauppinen)