Ammattina taiteilija -vaalipaneeli 23.3. Oulussa

Suomen Kirjailijaliiton ja Suomen Taiteilijaseuran Ammattina taiteilija -vaalipaneeli järjestetään 23.3.2023 Oulun taidemuseossa.

Illan aikana keskustellaan siitä, miten taiteilijoiden työskentelyolosuhteita edistetään tulevalla hallituskaudella. Mikä merkitys taiteella on Suomen taloudelle, työllisyydelle ja elinvoimalle?

Kirjailijaliiton ja Suomen Taiteilijaseuran Ammattina taiteilija -vaalipaneelissa Oulun taidemuseolla eduskuntavaaliehdokkaat keskustelevat seuraavista suomalaiselle taiteelle tärkeistä tavoitteista:

• vapaan taiteilijan ammatilliset kysymykset liittyen valtion apurahoihin ja sosiaaliturvaan
  • kirjallisuuspoliittinen ohjelma ja näyttelypalkkioiden tilanne
  • kulttuurin kokonaisrahoitus Suomessa

Keskustelussa ovat mukana Eila Aavakare (PS), Pia Hiltunen (SDP), Taija Jyrkäs (Vas.), Eveliina Leskelä (Kesk.), Jenni Pitko (Vihr.), Pekka Sinervo (RKP) ja Jonna Tamminen (Kok.).

Paneelia johtavat Kirjailijaliiton puheenjohtaja Ville Hytönen ja Taiteilijaseuran puheenjohtaja Teemu Mäki.

Paikka: Oulun taidemuseo

Aika: torstai 23.3. klo 17.30–19

Lämpimästi tervetuloa taiteilijat, taidealan toimijat, taiteen ystävät ja taiteen tulevaisuudesta kiinnostuneet!