Suunta-palkinto kirjailija Kari Tahvanaiselle

Suomen Kirjailijaliiton Suunta-palkinto jaetaan vuosittain Kirjailijayhdistysten neuvottelukunnan Talvipäivillä tapahtumalle tai henkilölle, joka erityisellä tavalla on edistänyt kirjallisuutta ja kirjallisuuden harrastamista omalla paikkakunnallaan. Vuonna 2014 palkinto, suuruudeltaan 1 000 euroa ja kompassi, jaetaan kirjailija Kari Tahvanaiselle Varkauden Talvipäivillä sunnuntaina 23.2.2014.

Joensuulainen Kari Tahvanainen on pohjoiskarjalaisen kulttuurin kentällä ainutlaatuisen ahkera puurtaja, monen toimen mies ja erityisen omistautunut kirjallisuuden edistäjä. Hän on kirjailija, freelancetoimittaja, kolumnisti, kirjallisuuskriitikko, kulttuurikoordinaattori, oman tieteenalansa tutkija, kirjoittajien kouluttaja ja kokenut järjestöaktivisti. Hän luennoi kirjailijantyöstä, vetää kirjoittajaryhmiä ja lukupiirejä, toimittaa kirjallisuutta käsittelevää paikallisradio-ohjelmaa, tekee käsikirjoitusten arviointityötä opiskelijoille ja harrastajille sekä kirjallisuuskritiikkiä eri foorumeille. Hän on mukana monissa kirjallisten tapahtumien työryhmissä, mm. Joensuun kirjallisuustapahtuman ohjelmatyöryhmän pysyvänä jäsenenä vuodesta 2008.

Palkinto jaetaan Varkaudessa, ravintola KaksRuusun yläkerrassa lauantaina 22.2.2014 klo 11.45. Vuonna 2013 palkinnon sai Hilja Mörsäri.

Lisätietoa Talvipäivistä:

Lisätiedot: