Talvipäivät Tampereella 22.–24.3.2019

Kuva: Tiina Poutanen

Kirjailijayhdistysten verkoston Talvipäivät kokoaa jälleen yhteen kirjailijoita, kirjoittavia ihmisiä ja kirjallisuuden ystäviä ympäri Suomen. Tänä vuonna tavataan Tampereella 22.–24.3.2019, tapahtuman järjestää Pirkkalaiskirjailijat ry. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!

PERJANTAI 22.3.2019

klo 12:sta eteenpäin: ilmoittautuminen Talvipäiville (Kulttuuritalo Laikku)

12–13 Yhteinen lounas (omakustanteinen, kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille. Ilmoittaudu etukäteen 22.2. mennessä!)

13:15–14 Talvipäivien avajaiset (Kulttuuritalo Laikku), Pirkkalaiskirjailijoiden pj Tuija Välipakan tervehdys, puheita ja Petra Poutasen musiikkia

14–16 ”Kirjailija tarinataloudessa: häpeä vai kunnia?”, kirjailijavieraina Juha Itkonen ja Laura Lindstedt, järjestäjinä Kertomuksen vaarat -projekti ja Suomen Kirjailijaliitto (Kulttuuritalo Laikku, Musiikkisali)

16 Talvipäivien kaupallinen pääyhteistyökumppani BoD esittäytyy (Kulttuuritalo Laikku, Musiikkisali)

17–18:30 Tampereen kaupungin vastaanotto, ml. Alex Matson -palkinnon jako (Tampereen Raatihuone). Kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille. Ilmoittaudu etukäteen 22.2. mennessä!

18:30–19 Mahdollisuus tutustua kaupungin valoseinäteksteihin (paikallisten kirjailijoiden tekstejä)

19–20 Yhteinen vapaamuotoinen illallinen (omakustanteinen, kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille. Ilmoittaudu etukäteen 22.2. mennessä!)

Lauantai 23.3.

10–11:30 Kirjailijayhdistysten verkoston vuositapaaminen (Tampereen Tarinatehdas, Ainoastaan kirjailijayhdistysten jäsenille.)

11–12 Lounas Finlaysonin alueella (vapaa aikataulu)

12:15–13:45 ”Kirjailijan työ”, Taiteen edistämiskeskuksen kirjallisuuden läänintaiteilijat Anna Elina Isoaro ja Susanna Kolehmainen luotsaavat vapaamuotoista keskustelua, kahvitarjoilu (Tampereen Tarinatehdas)

• HUOM. tässä kohdin ohjelmaa siirrytään Tarinatehtaalta Hotelli Ilvekseen (Hatanpään valtatie 1), jossa Talvipäivien ohjelma on parin tunnin ajan osa myös Vihtorin kirjamessujen ohjelmaa.

14:00 Suomen Kirjailijaliiton vuosittaisen Suunta-palkinnon jako, Kirjailijaliiton pj Sirpa Kähkönen, Vihtorin kirjamessuilla (Hotelli Ilves, Ball Room)

14:10–15:30 Roosalupi Vihtorin kirjamessuilla: vieraina Siltalan kirjailijat Aulikki Oksanen, Harry Salmenniemi ja Eeva Turunen (Hotelli Ilves, Ball Room)

Vihtorin kirjamessujen ohjelma jatkuu välillä 16–18

18 Talvipäivien yhteinen iltajuhla (Ravintola Telakka), pientä ohjelmaa ja trubaduuri Janne Laurila. (Kirjailijayhdistysten ja Suomen Kirjailijaliiton jäsenille. Ilmoittaudu etukäteen 22.2. mennessä!, illalliskortti maksettava viim. 22.2.2019, maksutiedot Pirkkalaiskirjailijoiden verkkosivuilla)