Suomen Kirjailijaliitto hakee määräaikaista viestintä- ja hallintokoordinaattoria

Innostutko kirjailijoiden hyväksi työskentelystä ja toimimisesta taidekentällä? Sujuvatko yhteistyö, tapahtumatuotanto ja tarkkuutta vaativat itsenäiset tehtävät sinulta luontevasti? Me Kirjailijaliitossa etsimme joukkoomme viestintä- ja hallintokoordinaattoria ajalle 1.10.2019–31.8.2020.

Tehtäväkuvaus

Koordinaattorin monipuolisessa tehtävässä varmistat toimiston arjen sujuvuuden ja hoidat viestintää yhdessä liiton viestintäpäällikön kanssa. Viestinnän tehtävät sisältävät monikanavaisen viestinnän suunnittelua, toteutusta ja seurantaa. Koordinaattori avustaa erilaisten viestinnällisten materiaalien valmistelussa ja viimeistelyssä. Keskeinen osa tehtävää on liiton kirjamessuohjelmien ja -osastojen suunnittelu ja tuotannosta vastaaminen.

Koordinaattori vastaa myös muun muassa kokous- ja tapahtumajärjestelyistä ja toimiston juoksevista asioista: lisäksi tehtävä sisältää taloushallinnon tehtäviä kuten ostolaskujen käsittelyä, myyntilaskutusta sekä matka- ja palkkiolaskujen käsittelyä.

Tarjoamme mielenkiintoisen tehtävän mukavassa työyhteisössä sekä viihtyisän työympäristön Etu-Töölössä sijaitsevassa toimistossamme. Lisäksi saat mahtavan näköalan kirjallisuuden kenttään.

Näin menestyt tehtävässä

Sinulla on erinomainen suomen kielen kirjallinen taito, hyvä organisointikyky ja valmiudet ottaa nopeasti haltuun erilaisia ohjelmistoja. Tapahtumatuotanto ja erilaiset viestinnän tehtävät ovat sinulle tuttuja. Sinulta löytyy reipasta ja joustavaa tekemisen meininkiä vaihtelevassa tehtävässä, erinomaiset ryhmätyötaidot sekä ymmärrystä myös rutiininomaisten tehtävien hoitoon.

Odotamme korkeakoulutasoista koulutusta ja työkokemusta vastaavista tehtävistä. Kirjallisuuden tuntemus ja kokemus järjestötyöstä ovat eduksi.

Meistä

Suomen Kirjailijaliitto on vuonna 1897 perustettu suomenkielisten kaunokirjailijoiden ammatillinen ja aatteellinen järjestö. Kirjailijaliiton tehtävänä on vahvistaa kirjailijoiden ammatillista asemaa ja edistää suomalaista kirjallisuutta. Olemme kirjailijan työn ja kirjallisuuden yhteiskunnallisen aseman erityisasiantuntija.

Toiminnassamme keskeistä on kulttuuri- ja taidepolitiikan edistäminen, tekijänoikeuksien puolustaminen ja kirjailijoiden sosiaali- ja eläketurvan vahvistaminen. Tuotamme kirjailijan työhön liittyvää tietoa median, päättäjien, virkamiesten, tutkijoiden, muiden kirja-alan toimijoiden ja lukijoiden käyttöön. Jäsenillemme tarjoamme mm. lakineuvontaa, koulutusta ja muita jäsenpalveluja.

Meillä on noin 800 jäsentä. Käy tutustumassa liittoon ja toimintaamme osoitteessa www.kirjailijaliitto.fi ja somekanavissamme.

Hakuohjeet

Haettava tehtävä on vanhempainvapaan sijaisuus ajalla 1.10.2019–31.8.2020. Hae tehtävää 22.8.2019 mennessä. Hakemus ja ansioluettelo palkkatoiveineen lähetetään sähköpostilla osoitteeseen rekry@kirjailijaliitto.fi

Järjestämme haastattelut syyskuun alussa Helsingissä. Tiedusteluihin vastaa toiminnanjohtajamme Suvi Oinonen numerossa 040 5820 999. Soitathan to 8.8. klo 11–12 tai ke 14.8. klo 14–15.