Striimaamme Helsingin Kirjamessuilta 26.10.!

Kansanedustajat Veronika Honkasalo ja Ville Kaunisto Sirpa Kähkösen haastateltavina Turun Kirjamessuilla 2019.

Etkö pääse tänä vuonna Helsingin Kirjamessuille? Lähetämme verkossa suorana osan Töölö-lavan ohjelmastamme, tervetuloa mukaan myös verkon kautta!

Facebook-sivullamme lähetetään suorana verkkolähetyksenä lauantaina 26.10. seuraavat keskustelut:

11:30–12:00 Minne menet kirjallisuus?
Minne kirjallisuus on menossa – mitä tulee autofiktion jälkeen? Ollaanko nyt taitekohdassa? Minkä kirjailijat itse näkevät tulevaisuuden trendinä? Marissa Mehr haastattelee Juha Siroa ja Riikka Peloa.

12:00–12:30 Luurit korvilla
Jukka Viikilä luki itse oman teoksensa äänikirjaksi. Laura Paloheimon teoksia puolestaan lukee äänikirjaksi ammattilukija. Mitä kirjalle tapahtuu äänikirjaksi luettaessa? Millainen merkitys lukijalla on kirjailijan näkökulmasta ja miltä oma kirja kuulostaa? Paloheimoa ja Viikilää haastattelee Roope Lipasti.

13:00–13:30 Kirjailijan kukkaro
Kirjailija saa tuloja mm. kirjamyynnistä, lainauskorvauksina ja esiintymisistä. Lisäksi apurahoilla on suuri merkitys työskentelylle. Jussi Siirilä ja Pauliina Vanhatalo keskustelevat Johanna Sinisalon kanssa suomalaisen kirjailijan toimeentulosta ja avaavat omaa tulopalettiaan: mitä kaikkea tilinauhalla näkyy?

13:30–14:00 Kysy kirjailijalta!
Viina, villasukat ja sydänveri? Luomisen tuska? Mitä olet halunnut tietää kirjailijoiden työskentelystä? Tuo kysymyksesi Kirjailijaliiton osastolle 6K69 lauantaiaamuun mennessä tai lähettää kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen info(at)kirjailijaliitto.fi. Paula Havaste pikahaastattelee Tuomas Kyröä, Sirpa Kyyröstä, Tommi Liimattaa ja Ninka Reittua.

16:30–17:00 Esikoiskirjan tuska ja ihanuus
Haaveiletko oman kirjan kirjoittamisesta? Marjo Heiskanen kysyy Jyri Paretskoilta ja Minna Rytisalolta mitä neuvoja he olisivat halunneet kuulla ennen ensimmäisen teoksensa julkaisua.

Nauhoitukset jäävät myös tallenteiksi Facebook-sivullemme.

Tutustu koko lavaohjelmaamme.