OULU: Ammattina taiteilija -vaalipaneeli Pääkirjastossa 2.4.

Yksi prosentti valtion budjetista taiteelle – toteutuuko tämä tulevalla hallituskaudella? Entä miten eduskuntavaaliehdokkaat edistäisivät taiteilijoiden ja taiteen asemaa yhteiskunnassa?

Suomen Kirjailijaliiton ja Suomen Taiteilijaseuran vaalipaneelissa kuullaan Oulun vaalipiirin eduskuntavaaliehdokkaiden ajatuksia muun muassa seuraavista suomalaiselle taiteelle tärkeistä tavoitteista:

– 1 % valtion budjetista taiteelle
– Valtion taiteilija-apurahan tason nostaminen ja apurahojen kokonaismäärän kasvattaminen

*** Tervetuloa taiteilijat, taidealan toimijat, taiteen ystävät ja taiteen tulevaisuudesta kiinnostuneet! ***

Panelistit:
Tytti Tuppurainen (SDP)
Ulla Parviainen (Kesk.)
Satu Haapanen (Vihr.)
Arja Suuronen (PS)
Hanna Sarkkinen (Vas.)

Keskustelua alustavat kirjailija Essi Kummu ja
kuvataiteilija Jaakko Heikkilä. Paneelia johtavat Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen ja Taiteilijaseuran puheenjohtaja Teemu Mäki.

Paneeli järjestetään Oulussa Pääkirjaston Pakkalan salissa 2.4.2019 klo 17:30–18:45, ja sitä on mahdollista seurata verkossa livestreamin välityksellä Suomen Taiteilijaseuran Facebook-sivulla. Tilaisuuteen on vapaa pääsy!

#AmmattinaTaiteilija #Kirjailijaliitto #Taiteilijaseura #taidevaalit