Ars Longa -senioritalon asukashakua jatkettu syyskuun loppuun

Taiteilijajärjestöjen rakennuttaman senioritalon rakentamisessa on jo siirrytty sisätyövaiheeseen. Talo valmistuu ensi vuoden tammikuussa. Asukashaku on parhaillaan käynnissä, ja sitä on jatkettu syyskuun loppuun.

Helsingin Kalasatamaan valmistuvaan taiteilijoiden senioritaloon voivat hakea 55 vuotta täyttäneet ja vuoden 2020 aikana täyttävät kirjailijat, kuvataiteilijat, muotoilijat ja taideteollisuusalan taiteilijat.

Rakennushankkeessa noudatetaan valtion lainoittamaa asuntotuotantoa koskevia säädöksiä, joten asukasvalinnoissa huomioidaan asunnon tarve sekä hakijan tulotaso ja varallisuus. Lisäksi kunkin taiteenalan edustajista koostuvat työryhmät arvioivat hakijan ammatillista toimintaa.

Taiteilijoiden senioritalo on toteutettu yhteistyössä viereisille tonteille nuorten aikuisten asuntoja rakennuttavien tahojen kanssa. Seurauksena vuokrahuoneistojen hintoja on saatu alemmas ja asukkaiden käyttöön normaalia enemmän yhteistiloja. Yhteisrakennuttamisen tavoitteena on myös eri sukupolvien kohtaaminen.

Asuntojen haku tapahtuu ensisijaisesti sähköisesti Ars Longan verkkosivuilla. Sivuilta voi myös tulostaa hakukaavakkeen tai tilata sen osoitteesta info@arslongatalo.fi. Hakuaika päättyy 30.9.2019.

Lue lisää senioritalo Ars Longan verkkosivuilta.